

“We’re very aware, in the case of Superman, many people have possessory feelings about him but then there have been a lot of different iterations, It’s no small thing to say you’re going to do Superman; but which Superman? Which era are you going to adhere to? Which elements are you going to adhere to?"
"We’re in the same place we were at with Batman Begins. If you think about Batman Begins, there had been these previous iterations of Batman, the TV show, the Burton films. We were trying to do something that’s different. We were going against the tide. The public perception of Superman comes largely from the Donner films. Superman’s been preserved in amber since something like 37 years ago, and for the general public, he hasn’t really shifted since. Anytime you do something different, shake up the orthodoxy, you risk offending people. Superman has been reinterpreted many times over the decades, and if he is going to remain a vibrant myth, he needs to continue to be reinterpreted. Hopefully, that’s what we’ve done and people will embrace it."
“The risk is to do the same thing again,” says Hans Zimmer, composer of “Man of Steel,” one of three superhero movies in the pipeline for spring and summer. “You take far less risk by trying something new. You still stay in the confines of certain storytelling: Yes, heroic things happen. Yes, you have to find a human element and a sense of awe. Yes, you’re gonna have a bad guy. In that respect, you know what to write.”
Zimmer had already been down the comicbook road with three “Batman” movies, but those required a dark, minimalist musical style that reflected the complex psychology of the “Dark Knight” and the villains (Joker, Two-Face, Bane) he battled. This one — a reboot of the venerable Superman franchise, directed by Zack Snyder of “300″ and “Watchmen” fame — was different.
“If Batman is the way the world sees America, Superman is the way America sees itself,” Zimmer says. The score, he thought, should “celebrate everything that is good about America,” and he began to focus on the heartland where Clark Kent grew up, searching for a sound palette that might be the basis for a fresh approach.
He came up with eight pedal-steel guitar players and a 12-person drum circle. “I wanted to create a tone that wasn’t necessarily what you expected,” says Zimmer in what may be the understatement of the year. “I was lacking notes, but I wasn’t lacking ideas about the sonic landscape.”
"I wanted the movie to be a big movie-going experience, full of action, full of emotion and full of the biggest super hero in the world," Snyder said Tuesday before giving the Las Vegas movie theater convention CinemaCon a brief glimpse. "I wanted to give to the cinemas of the world a big, giant 'movie' movie."
"I've been a big fan of the character my whole life," he said. "He is the greatest super hero. There's no competition between super heroes, but if there was, he'd win."
Dio Brando a écrit:Bref je me disais que ce serait cool que les avions de chasse vu dans la bande annonce soit issue des compagnies Ferris...
XIII a écrit:Dio Brando a écrit:Bref je me disais que ce serait cool que les avions de chasse vu dans la bande annonce soit issue des compagnies Ferris...
Qu'est ce que tu entends par là ? Car les avions sont des A-10 construit par Fairchild Republic (http://fr.wikipedia.org/wiki/Fairchild_ ... derbolt_II).
Supernad a écrit:la compagnie ferris est une compagnie qui appartient a la famille de carol ferris la copine de hal jordan et qui construit des avions de chasse d'ailleur il a travaillé pour eux avant d'etre recruter par le le corp des green lantern donc sa serait un clin d'oeil au film green lanter
Supernad a écrit:lilcrew a écrit:Pas mal. Mais ça aurait été tellement mieux avec LA mèche.
lilcrew pense comme l'agent coulson avec tout se qu'ils vont ballancer de nouveau un peu de nostalgie ne ferait pas de mal
lilcrew a écrit:Supernad a écrit:lilcrew a écrit:Pas mal. Mais ça aurait été tellement mieux avec LA mèche.
lilcrew pense comme l'agent coulson avec tout se qu'ils vont ballancer de nouveau un peu de nostalgie ne ferait pas de mal
Non non, c'est pas question de ça. Le slip, je suis pas forcément nostalgique par exemple. J'en faisais pas une fixette dans la mesure où il ne m'a jamais dérangé étant donné que le héros s'inspire de la mythologie grec mais bon, je m'en fous un peu qu'il ne soit pas là. Malgré tout, je trouve qu'il y a un manque d'équilibre au niveau des couleurs sans le slip. Ils auraient du s'inspirer d'avantages du costume de New 52.
lilcrew a écrit:Bah c'est même pas une question de old fashioned ou non, c'est juste qu'il y a des codes graphiques à ne pas oublier. Le Superman de New 52 n'a pas la même mèche que les anciennes versions mais elle est là quand même. Là, je me demande bien à quoi va bien pouvoir ressembler leur Clark Kent reporter à la fin du film.
Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 3 invités